Evaluation des Produits de Consommation – Actualités

Evaluation des Produits de Consommation – Actualités : Capinov agrandit son laboratoire dédié aux filières alimentaires; Applied neuroscience to understand cosmetic consumers; Photostability test for additional sunscreen claims; Les étonnants tests du roi de la cosmétique à Chevilly- Larue; China, animal testing avoidable for cosmetics importers, NGO says


Produits Alimentaires

« Capinov Agrandit Son Laboratoire Dédié Aux Filières Alimentaires »-Agro Media

Capinov« Capinov inaugure l’agrandissement de son laboratoire et célèbre également ses 50 ans. L’extension de 500 m² a bénéficié au pôle d’analyses agronomie et environnement et a permis de réorganiser les locaux des pôles. Capinov, le laboratoire de Triskalia, réalise des analyses pour les professionnels des secteurs agricoles et agro-alimentaires. Ces analyses sont de véritables outils d’interprétation et d’aide à la décision pour les acteurs des filières. Le laboratoire représente aujourd’hui 3 pôles : l’agronomie et l’environnement (analyses de sol, d’effluents, d’eau et de supports de cultures), la sécurité des aliments (contaminants chimiques et microbiologie), ainsi que la nutrition (analyse physico-chimique en alimentation humaine et animale et évaluation sensorielle). Les travaux, achevés mi-2015, ont augmenté de 500 m² l’espace dédié aux analyses. (…) »
Source :
http://www.agro-media.fr/actualite/capinov-agrandit-son-laboratoire-dedie-aux-filieres-alimentaires-19565.html

Produits Cosmétiques

« Applied Neuroscience To Understand Cosmetic Consumers: Product Development (Part III) »-Cosmetics & Toiletries

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« By measuring the non-conscious consumer response to products, concepts and before/after results, it is possible to make decisions for product development and marketing, as well as develop product claims. These possibilities are discussed in this three-part series, as are two case studies. (…)
(Part of a three-part series on applied neuroscience for cosmetic product development. Part I defines neuroscience; Part II demonstrates a study to understand the consumer; Part III shows how the described concepts can be applied to product development.
Sources:
http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/methoddevelopment/Applied-Neuroscience-to-Understand-Cosmetic-Consumers-Product-Development-part-III-323009291.html
Parties précédentes
Part I- « Applied Neuroscience to Understand Cosmetic Consumers: Definitions (part I) »: http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/methoddevelopment/Applied-Neuroscience-to-Understand-Cosmetic-Consumers-322985711.html
Part II- « Applied Neuroscience to Understand Cosmetic Consumers: Consumer Study (part II)»: http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/methoddevelopment/Applied-Neuroscience-to-Understand-Cosmetic-Consumers-Consumer-Study-part-II-323008651.html

« Photostability Test for Additional Sunscreen Claims – 3 parts article »-Cosmetics & Toiletries

getty_51415_sunscreen« Proposed here is an in vitro method, based on UV transmission measurements at two irradiation doses, to test and rank sunscreens based on their photostabilities. This approach was used to assess some 107 sunscreens and shows how, by strictly controlling key parameters, comparisons between the photostabilities of products can be made, with potential for new label claims. Part I sets up the protocol, Part II details the test method, calculations and results, while Part III outlines a new photostability label claim concept based on the results.(…) »
Sources:
http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/efficacyclaims/Dynamic-Photostability-Test-Method-for-Additional-Sunscreen-Claims-Part-II-337712081.html#sthash.MTtx3AuI.dpuf
http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/efficacyclaims/Dynamic-Photostability-Test-Method-for-Additional-Sunscreen-Claims-Part-II-337712081.html
http://www.cosmeticsandtoiletries.com/testing/efficacyclaims/Dynamic-Photostability-Test-Method-for-Additional-Sunscreen-Claims-Part-III-New-Claim-337712221.html

« Les Etonnants Tests Du Roi De La Cosmétique A Chevilly-Larue »- Le Parisien

5229365_7f68d9a0-7e4c-11e5-9125-00151780182c-1_545x460_autocrop (2)«  Avant de se retrouver dans la salle de bain, votre gel douche, votre crème de jour ou votre rouge à lèvres sont évalués et testés. L’Oréal, le géant du marché des cosmétiques, mène ce travail pour ses produits de soins, maquillage, hygiène et parfums dans un bâtiment flambant neuf de Chevilly-Larue, qui vient de recevoir le Grand prix Entreprise et environnement de l’Agence de l’environnement et de la maîtrise de l’énergie (ADEME) dans la catégorie « biodiversité et entreprise » ainsi que la mention spéciale « lutte contre le changement climatique (…) »
Source :
http://www.leparisien.fr/chevilly-larue-94550/les-droles-de-tests-des-cerveaux-de-la-cosmetique-a-chevilly-larue-29-10-2015-5229365.php

« China: Animal Testing Avoidable For Cosmetics Importers, NGO Says »- Chemical Watch

3078168.large« Rules for domestic manufacturers can apply to foreign companies. Selling cosmetic products in China, as a foreign company, is possible without triggering animal testing, Cruelty Free International’s director of policy, Nick Palmer, told the IQPC Cosmetic Compliance Summit in London, last week.(..) »
Sources :
https://chemicalwatch.com/43287/china-animal-testing-avoidable-for-cosmetics-importers-ngo-says
Conference : http://www.cosmeticcompliancesummit.com/

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